Partnerzy


Za które filmy kochamy Andrzeja Wajdę?

Ilekroć odchodzi twórca pokroju Andrzeja Wajdy, wywołuje to falę wspomnień, wywiadów, artykułów, a wśród nich m.in. klasyfikacje najlepszych filmów reżysera. Stwierdziwszy, że zawsze będzie to wybór subiektywny, nieważne, jak bardzo staralibyśmy się go zobiektywizować, postanowiliśmy wyjawić Wam, które dzieła Mistrza wymieniamy bez zastanowienia, gdy ktoś...

Jak rozprawić się z historią? O „Wołyniu” Wojtka Smarzowskiego

Choć kwestia dotycząca tego, czy sztuka (a w szczególności film) może być wiarygodnym źródłem historycznym, jest dyskusyjna, można wyróżnić dwa rodzaje filmów opowiadających o historii: koncentrujące się wokół faktów, niczym podręczniki, i takie, które starają się przedstawiać ją z perspektywy jej uczestników. Innymi słowy: albo...

Samotni we dwoje – recenzja „Zniknięcia Eleanor Rigby”

"Zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego zakochujemy się w danej osobie?" - chcę spytać za głównym bohaterem trylogii. Trylogii nietypowej, wyjątkowej. Trylogii - jeśli w ogóle można tak ją nazwać. Przystępując do oglądania "Zniknięcia Eleanor Rigby" wiedziałam niewiele. W przypadku takich produkcji zdecydowanie odradzam oglądanie zwiastunów, czytanie opisów fabuły...

Z zachwytami nie przesadzajmy, czyli recenzja „Ostatniej Rodziny”

“Ostatnia rodzina” była niekwestionowanym faworytem tegorocznego Festiwalu Filmowego w Gdyni jeszcze na długo przed ogłoszeniem wyników. Film nieznanego dotąd reżysera Jana  P. Matuszyńskiego ujął w zasadzie wszystkich - zarówno Jury, jak i publiczność, i nie słychać do tej pory zbyt wielu głosów krytyki. Obraz nie...

Rozczarowanie werdyktem, czyli nasze subiektywne podsumowanie 41. Festiwalu w Gdyni

  41. edycja Festiwalu Filmowego w Gdyni to druga edycja festiwalu, w której miałam okazję uczestniczyć. I choć za pierwszym razem byłam dosyć sceptyczna co do poziomu konkursowych filmów, bardzo pozytywnie się zaskoczyłam. Widać było pewien powiew świeżości. W tym roku naturalnie moje oczekiwania były na...

Bridget Jones powraca – sukces czy porażka?

Do Bridget Jones’s Baby (w Polsce dystrybuowanej jako Bridget Jones 3) podchodziłam z dystansem. Mało tego, mając w pamięci średnio udane W pogoni za rozumem nie spodziewałam się niczego dobrego. Piętnaście lat od premiery pierwszej części oraz nowa twarz Renée Zellweger również dobrze nie rokowały....

Powrót mistrza? Almodovar, jakiego lubimy – recenzja filmu „Julieta”

Od polskiej premiery „Juliety” minęły dwa tygodnie, a ja zdążyłam przeczytać już około kilkunastu recenzji, niespecjalnie nawet ich szukając. Nie da się ukryć – Almodovar jest w Polsce lubiany, w związku z czym premierze jego najnowszego filmu towarzyszy wielki rozgłos. Wszędzie czytam „wielki powrót Almodovara,...

Rozbiórka na czynniki pierwsze – recenzja filmu „DEMOLITION”

Jak krótko opisać ten film? Filmweb zdecydował się na taką wersję, niewątpliwie intrygującą: "Bankier nie potrafi pogodzić się ze śmiercią żony. Przypadkowo spotyka kobietę". Czy tak właśnie wygląda fabuła Demolition? Nie do końca...

„Śmietanka towarzyska” – Woody Allen w formie?

O tym, że Woody Allen traci formę mówi się od co najmniej dwudziestu lat. Co jakiś czas udaje mu się jednak zaskoczyć pozytywnie zarówno krytykę, jak i widownię. Niestety, nie jest to przypadek „Śmietanki towarzyskiej”, która podobnie jak „Nieracjonalny mężczyzna”, a przedtem „Magia w blasku księżyca”, tylko...

10. Festiwal Filmu i Sztuki DWA BRZEGI

30 lipca rusza 10. jubileuszowa edycja Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi. Aż do 7 sierpnia w Kazimierzu Dolnym i Janowcu nad Wisłą publiczność będzie miała niezwykłą okazję obejrzeć filmy niebanalne, odważne, o których dyskutować będzie mogła długo po zakończeniu imprezy. Oficjalne otwarcie festiwalu odbędzie się...

'